niedziela, 22 lutego 2015

Shironuri ✷ painted in white

Wraz z Ayame zatęskniłyśmy za wspólnym pisaniem postów, więc postanowiłyśmy napisać o wspaniałym stylu, jakim jest Shironuri. Niektóre sformułowania o wiele lepiej brzmią po angielsku, więc nie będziemy ich tłumaczyć dosłownie, lecz próbować je wyjaśniać.
Zapewne wielu z was zetknęło się z tym stylem przeglądając strony typu Tokyo Fashion. Osoby ubierające się w tym stylu, charakteryzują się umalowaną na biało twarzą. Coraz częściej możemy także zobaczyć w naszym kraju przedstawicieli Shironuri.


Nazwa Shironuri oznacza dosłownie 'painted in white'. Jest to japońska technika malowania twarzy na biało, używana głównie przez gejsze. Podstawą stylu jest właśnie pomalowana na biało twarz. Głównie spotykamy się z przedstawicielami w bardzo wymyślnych kreacjach, choć mogą być równie dobrze ubrani w szkolny mundurek i mieć zrobione kreski.
TokyoFashion.com uznaje ten oto nurt za subkulturę, ale nie mam na ten temat informacji.



✷ Twarz musi być pokryta białą farbą. Niekiedy jest kilka warstw, aby uzyskać dobry efekt.
✷ Po aplikacji farby trzeba nałożyć puder, aby zmatowił skórę.
✷ Jak się chce, to można także pomalować inne części ciała, przykładowo dłonie.
✷ Twarz jest naszym płótnem. Możemy z nią zrobić co tylko chcemy- namalować zwykłe kreski lub obraz gałęzi z kwiatami, obsypać ją brokatem, przykleić różnego rodzaju ozdoby. 
✷ Często potrzebne są również soczewki, ponieważ naturalne tęczówki mogą 'zniknąć' przy naszym makijażu i wyglądałoby to śmiesznie.
✷ Wykorzystywane są także sztuczne rzęsy, które możemy tanio zakupić na eBayu albo w chińskim sklepie. Będąc w Kielcach kiedyś zobaczyłam, że Inglot posiada duże, kolorowe rzęsy. Ważne są również dolne rzęsy, dzięki nim to wszystko ładniej wygląda.


✷ Najchętniej polecaną firmą, sprzedającą farby do twarzy jest Kryolan. Ayame wraz z Alexem, Blue i Lambdą używali farby od Snazaroo, lecz przed jej nałożeniem musieli natłuścić twarze wazeliną, dla lepszego przytwierdzenia jej do skóry. Twarz musi być sucha, do nałożenia dalszego makijażu, ponieważ kosmetyki nie nałożą się na śliską powierzchnię.

Zdjęcia z wystawy Minori, przedstawiające cztery etapy życia: 'sen', 'obudzenie', 'olśnienie', 'śmierć'. Od góry: 'Słońce', 'rośliny', 'woda', 'ziemia'. 




Głowę w Shironuri zdobią głównie peruki.  Możemy je pozostawić takie, jakie kupiliśmy lub je przerobić na przeróżne sposoby, przykładowo ściąć, potapirować, pobrudzić czy też pomalować. Na eBayu można dostać peruki dobrej jakości za niewielkie pieniądze, więc nie bójcie się z nimi eksperymentować. Nasze włosy mogłyby wyglądać zbyt zwyczajnie (ale to zależy od reszty stylizacji) lub się poniszczyć przy takich eksperymentach, jak z wigiem.



Shironuri to bardzo kreatywny styl, w tym przypadku ubiór jest zależny od waszego pomysłu. Może to być to strój Decora, lolicia sukienka, podarte ubrania na zombie, zwykła biała sukienka (btw. kilknijcie tutaj). Można go samemu zrobić, bądź po prostu kupić. Shironuri inspiruje się częściowo lub całkowicie innym stylem, a czasem również kilka ze sobą łączy. 
Wszystkie dodatki są dozwolone, te kupione i zrobione samemu, spinki, opaski, piórka, chokery, kwiatki żywe i sztuczne, kapelusze... dosłownie wszystko. Co tylko wam pasuje, co tylko wam się podoba. Tak samo z rajstopami i rękawiczkami. Możecie dołączyć do waszego stroju każdą rzecz. Z butami jest identyczna sprawa.






Tutaj mogłabym wam sypać zdjęciami. Inspiracje na stroje można znaleźć wszędzie. Od pokazów mody, przez modę historyczną po streetfashion. Sama Minori inspiruje swoje makijaże naturą (listki, łodyżki), stroje Uri'ego przypominają ubiór Ouji, a Tsunoshi głównie bazuje na Dolly Kei. Czasem trzeba się porozglądać, a inspirację znajdziemy nawet w jesiennych liściach lub obrazach czy płaskorzeźbach egipskich.









Każdy styl ma bardziej i mniej rozpoznawalne twarze.

✷Minori
Jest najpopularniejszą osobą idącą tym nurtem. W Shironuri nosi się na co dzień. Twierdzi, że jej twarz nie została stworzona do innych stylów. Inspiruje się naturą. Swój styl nazwała "Moshiro-Joh" co oznacza "Miss Small-White".

PAGE MAIN PAGE TUMBLR



✷Uri Hanazono
Wydaje mi się, że Uri nie jest jakoś bardzo znany. Ubiera sie równeiż w innych stylach, między innymi Decora.




✷MunecaRokku
Bardzo uzdolniona, polska przedstawicielka. Działa w tym stylu od maja ubiegłego roku.Początkowo zaczynała ze zwykłymi, klasycznymi stylizacjami. Obecnie miesza Shironuri z cyberpunkiem, postapo i fantasy.




✷Hitsu-Blu
Francuski przedstawiciel. Jego stroje przypominają te, przeznaczone dla Ouji.

PAGE BLOG TUMBLR



Tsunoshi
Tokijska artystka, która sama wykonuje dekoracje dla swoich strojów. Lubi sztukę i rzemiosło.
Osobiście przyznam, że jest moją ulubienicą. ♥

AMEBA PAGE TWITTER



A teraz stylizacje Ayame, Alexa, Blue oraz Lambdy!

LINKOGRAFIA:
Większość zdjęć wzięłyśmy z 
TokyoFashion.com
http://www.japanesestreets.com
http://kim-asc.tumblr.com
http://qhoto.org/2000/141221/index.html
Google grafika
+ linki podane w poście
Zdjęcia z Inspiracji: Wszystkie pochodzą z tumblra. Między innymi Vivienne Westwood, kilka pokazów mody.

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy styl. Faktycznie, gdzieniegdzie przeplatały się zdjęcia osób lubujących się w nim. Zazwyczaj przyglądałam się im ze zainteresowaniem, jednak nigdy jakoś nie poszukałam informacji o nim, by zaspokoić swoją ciekawość. Na szczęście trafiłam tu. I wszystko stało się jasne ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    http://stersiworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis! Od lat również interesuję się Japonią, mangą i anime... także post mega mnie zaciekawił :)
    Zapraszam również do mnie
    http://alexxandrak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Woah, serio ciekawy. Podoba mi się ten styl lecz chyba bym tak się nie ubrała, nie pasuje to do mnie. Choć jestem ciekawa jak w Polsce taka osoba jest przyjmowana... nie oszukujmy się w Polsce jest dużo nietolerancyjnych osób.
    Śledzę już poczynania Tsunoshi, świetnie wygląda i się ubiera! Liczę na kolejny post z jakimś ciekawym stylem x3
    http://pozeracz-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Like your blog and your style of writing! You also have beautiful photos! Great job! I know that it requires so much time to update blog, but keep doing it!)
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez przypadek natrafiłam na Twojego bloga i bardzo mi się spodobał ^^ Oczywiście musiałam zaobserwować c; Czekam na więcej postów oraz zapraszam do mnie - http://kpop-ff-yaoi-polskie.blogspot.com/
    W sumie dopiero zaczęłam...
    Hwaiting~! <3
    Anem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie wszystko opisane, fajnie, że nie opisałyście tylko jakie ciuchy, ale przyłożyłyście się. Tekst bardzo ciekawy, teraz zdałam sobie sprawę, że znam kilku Shironurich, tylko nie wiedziałam z bardzo o co z tym chodzi.. Sorki, za ew. błędy, ale jestem na tel ;) Jestem z: mineralogiadlapoczatkujacych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam na więcej wpisów, bo piszesz w bardzo interesujący sposób.
    www.rinowaaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze oraz obserwacje. ♡ W miarę możliwości odwdzięczę się.